آب مقطرساز چیست

آب مقطرساز چیست ؟

دستگاه آب مقطر گیری

دستگاه تقطیر آب دستگاهی است که برای تصفیه آب با حذف ناخالصی ها و آلودگی ها استفاده می شود. با گرم کردن آب تا نقطه جوش کار می کند و باعث تبخیر آن و باقی ماندن هر گونه آلودگی جامد می شود. سپس بخار حاصل خنک شده و دوباره به شکل مایع متراکم می شود و آب تصفیه شده تولید می شود. دستگاه های تقطیر آب معمولاً برای تولید آب تصفیه شده برای آشامیدن، پخت و پز و سایر کاربردهایی که آب تمیز مهم است استفاده می شود. آنها می توانند به ویژه برای افرادی که در مناطقی با آب لوله کشی بی کیفیت زندگی می کنند یا برای کسانی که می خواهند مطمئن شوند که آب آشامیدنی آنها عاری از آلودگی است مفید باشد.

دستگاه تقطیر آب برای حذف آرسنیک، فلوراید، ویروس ها، سرب و سایر ناخالصی ها، آب را به بخار تبدیل می کند.

هم سیستم‌های اتوماتیک بزرگ و هم مدل‌های فشرده‌ای از دستگاه تقطیر آب وجود دارد. این می تواند متحد قابل اعتماد شما در دستیابی به آب تمیز و شیرین برای پخت و پز، نوشیدن و سایر کاربردهای خانگی باشد. ممکن است سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای زندگی راحت‌تر و سالم‌تر در خانه باشد.

کاربردهای مختلفی در مراکز بهداشتی و درمانی به ویژه در واحدهای آزمایشگاهی برای تمیز کردن و استریل کردن دارد.

روش کار دستگاه آب مقطر گیری

دستگاه تقطیر آب با جوشاندن آب را به بخار تبدیل می کند و سپس بخار متراکم شده و خنک می شود تا دوباره به مایع تبدیل شود.
هر چیزی که نمی تواند به بخار تبدیل شود، مانند مواد معدنی و میکروب ها، پشت سر گذاشته می شود.
برای شروع فرآیند تقطیر، آب در محفظه جوش قرار می گیرد. محفظه جوش دارای یک عنصر حرارتی است که آب را به جوش می آورد. با افزایش دمای آب، بخار تولید می شود. قسمت بالای محفظه جوش تهویه می شود و بخار افزایش یافته از طریق دریچه به یک کندانسور می رود و میکروب ها و فلوراید را پشت سر می گذارد. کندانسور یک سیم پیچ لوله فولادی ضد زنگ است که در آن بخار دوباره به مایع تبدیل می شود.

یک فن قوی در بالای دستگاه تقطیر، بخار را خنک می کند و در نتیجه قطرات آب تشکیل می شود. سپس این قطرات در حین حرکت در لوله کندانسور از طریق یک فیلتر کربن فعال عبور می کنند. این به این دلیل است که برخی از آلاینده ها، مانند ترکیبات آلی فرار، می توانند در حالت گازی وجود داشته باشند و ممکن است همراه با بخار به کندانسور فرار کرده باشند. از طریق جذب، کربن فعال هر گونه آلاینده باقیمانده چسبیده به قطرات آب را حذف می کند. سپس قطرات آب از دستگاه تقطیر خارج می شود و در یک ظرف شیشه ای یا مخزن فولادی ضد زنگ جمع آوری می شود.

برای اطلاع از نحوه خرید دستگاه آب مقطرگیری و همچنین دریافت قیمت دستگاه آب مقطرگیری با ما تماس بگیرید

 

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *