نحوه_کار_نانودراپ

نحوه کار با نانودراپ

نانودراپ_thermo

نانودراپ

nanodrop (نانودراپ) نوعی اسپکتروفتومتر است که برای اندازه گیری نمونه ها در دقت میکرولیتر استفاده می شود. در این دستگاه از نیروی کشش سطحی برای نگهداری نمونه بین دو فیبر نوری استفاده می شود. این روش این امکان را به ما می دهد که نمونه های بسیار غلیظ را بدون رقیق کردن آزمایش کنیم. و در بعضی از این دستگاه ها از کووت ها نیز استفاده می شود که همان کار اسپکتروفتومتر را انجام می دهد.

توانایی نانودراپ ها در اندازه گیری غلظت نمونه تا 200 برابر بیشتر از نمونه های اندازه گیری شده با کووت استاندارد است . نانودراپ ها معمولا برای اندازه گیری غلظت نوکلئیک اسید ها ، پروتئین ها ، DNA و RNA استفاده می شوند.

 

دستورالعمل استفاده از دستگاه نانودراپ (بدون کووت)

 

  • ابتدا بازوی دستگاه را باز می کنیم و نمونه را بر پایه اندازه گیری زیرین با میکروپیپت منتقل می کنیم

 

نحوه_کار_نانودراپ

 

  • بازوی دستگاه را پایین آورده و اندازه گیری طیفی را با استفاده از نرم افزار موجود در کامپیوتر آغاز می کنیم
  • هنگامی که فرایند اندازه گیری انجام شد، بازوی دستگاه را بالا آورده و نمونه را از هر دو پایه ی بالایی و پائینی با استفاده از دستمال آزمایشگاهی مخصوص(خشک و بدون پرز ) پاک می کنیم.

دستگاه_نانودراپ

 

سنسورهای اندازه گیری نمونه

نمونه را با میکروپیپت بر روی سنسور اندازه گیری می ریزیم. کابل فیبر نوری(فیبر گیرنده) درون همین سنسور تعبیه شده است .پس از بستن بازوی دستگاه، یک کابل فیبر نوری دوم (فیبر منبع) با نمونه مایع تماس می یابد و باعث می شودکه مایع ، شکاف بین انتهای دو فیبر را پر کند. منبع نور از نور پالسی لامپ زنون تامین می شود و یک طیف سنج (اسپکترومتر) با استفاده از یک آرایه خطی CCD ، نور عبوری از نمونه را تجزیه و تحلیل می کند. دستگاه توسط کامپیوتر کنترل می شود که داده ها را در خود ذخیره می کند.


شرکت سلیمان تجهیز وارد کننده تجهیزات آزمایشگاهی و نمایندگی فروش انواع نانودراپ در ایران

جهت خرید نانودراپ و همچنین دریافت قیمت نانودراپ

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *