رفراکتومتر_ATAGO_master

روش کار با رفراکتومتر

رفراکتومتر_ATAGO_master

رفراکتومتر_ATAGO_master

رفراکتومتر ابزاری علمی است که برای اندازه گیری شاخص شکست مایعات استفاده می شود. ضریب شکست با قرار دادن یک نمونه مایع روی منشور و اجازه عبور نور از آنها برای ایجاد یک خط قابل مشاهده در یک شاخص یا مقیاس تعیین می شود.

هر مایع ضریب شکست متفاوتی دارد. ضریب شکست آب مقطر به عنوان یک پایه و نقطه مقایسه مشخص عمل می کند. رفراکتومتر ها از شاخص های اندازه گیری داخلی استفاده می کنند که بسته به کاربرد مورد نظر رفرکتومتر متفاوت است. یک رفراکتومتر مورد استفاده برای اندازه گیری سطح شور آب دریا دارای شاخص متفاوتی نسبت به انکسار سنج مورد استفاده برای اندازه گیری وزن قند آب انگور است. با این حال ، صرف نظر از شاخص داخل انکسار سنج ، مراحلی که برای خواندن یک رفراکتومتر طی می کنید متفاوت نیست.

نحوه_خواندن_بریکس_رفراکتومتر

نحوه_خواندن_بریکس_رفراکتومتر

نحوه خواندن رفراکتومتر

انکسار سنج را با استفاده از آب مقطر کالیبره کنید. انکسار سنج را در حالت افقی نگه دارید. صفحه نور روز انکسار سنج را باز کرده و دو قطره آب مقطر بر روی منشور قرار دهید. صفحه نور روز را ببندید و فشار دهید تا آب به طور یکنواخت در منشور پخش شود.

قسمت جلوی رفراکتومتر را به سمت منبع نوری نشان داده و به چشمی نگاه کنید. یک قسمت دایره ای شکل مشاهده خواهید کرد که حاوی شاخص مورد استفاده برای نوع خاص مایعات است. خطی که با عبور نور از مایع و منشور ایجاد می شود یا به عنوان یک نقطه روشن در نمای کلی مشخص می شود ، یا با یک رنگ آبی در بالای نمای دایره ای و یک رنگ سفید در پایین نمایی مشخص می شود. خط باید در نقطه صفر شاخص قرار گیرد. اگر اینگونه نیست ، پیچ های کالیبراسیون را بر روی انکسار سنج تنظیم کنید تا این کار انجام شود.


تجهیزات آزمایشگاهی سلیمان تجهیز وارد کننده اصلی انواع رفراکتومتر در ایران

جهت آشنایی با نحوه خرید رفراکتومتر و همچنین دریافت قیمت رفراکتومتر با ما تماس بگیرید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *