بریکس_چیست_سلیمان_تجهیز

آموزش روش کالیبره کردن رفراکتومتر

رفراکتومتر هنگام عبور از برخی مواد ، “خمش” نور را اندازه می گیرد. این پدیده به عنوان شکست شناخته می شود و اندازه گیری آن را ضریب شکست می نامند. برای محاسبه غلظت آن محلول می توان از ضریب شکست محلول یک ماده شناخته شده استفاده کرد. به عنوان مثال ، شراب سازان برای تعیین میزان قند موجود در آب انگور از نوع خاصی از رفراکتومتر استفاده می کنند. میزان بریکس می تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گیرد ، بنابراین باید مرتباً کالیبره شود.

بریکس_چیست_سلیمان_تجهیز

مایع کالیبراسیون را انتخاب کنید. بعضی از مدلها از مایع مخصوص کالیبراسیون و برخی دیگر از آب مقطر استفاده می کنند. صفحه نور روز را بلند کرده و 2 تا 3 قطره از مایع کالیبراسیون را روی مجموعه منشور قرار دهید.

صفحه نور روز را ببندید و اجازه دهید مایع کالیبراسیون بدون هیچ نقطه خشک در منشور پخش شود. 30 ثانیه صبر کنید تا نمونه به دمای انکسار سنج برسد.

انکسار سنج را به سمت منبع نور طبیعی هدایت کنید زیرا نورپردازی مصنوعی می تواند باعث نادرست بودن قرائت شود. به چشمی نگاه کنید و آن را طوری تنظیم کنید که مقیاس در کانون توجه قرار گیرد. پیچ کالیبراسیون را طوری تنظیم کنید که رفراکتومتر دقیقاً صفر باشد.

صفحه نور روز و مجموعه اصلی منشور را با یک پارچه نرم و مرطوب تمیز کنید. 2 تا 3 قطره از محلول آزمایش قرار داده و مانند قبل قرائت کنید.

خواندن رفراکتومتر را تفسیر کنید. این نوع رفراکتومتر به طور معمول غلظت قند موجود در آب انگور را در مقیاس بریکس اندازه گیری می کند ، که اساساً غلظت قند را به عنوان یک درصد اندازه گیری می کند. بنابراین خواندن 25 نشان دهنده محلول 25 درصدی یا 25 گرم قند محلول در 100 میلی لیتر آب است.


تجهیزات آزمایشگاهی سلیمان تجهیز وارد کننده اصلی انواع رفراکتومتر در ایران

جهت آشنایی با نحوه خرید رفراکتومتر و همچنین دریافت قیمت رفراکتومتر با ما تماس بگیرید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *