روش_کار_با_سمپلر

روش کار با سمپلر

استفاده از سمپلر

اندازه گیری دقیق مایعات به استفاده صحیح از سمپلر بستگی دارد. سمپلر های جابجایی هوا بر اساس اصل جابجایی هوا کار می کنند. یک پیستون توسط انگشت شست فشرده می شود و با آزاد شدن ، مایع به یک نوک یکبار مصرف کشیده می شود. هنگامی که پیست دوباره فشار داده می شود ، مایع توزیع می شود. در بین این مراحل ، چندین مرحله کوچک وجود دارد که به دقیق تر شدن فرآیند توزیع مایعات کمک می کند.

روش_کار_با_سمپلر

روش_کار_با_سمپلر

موقعیت 1 : در این حالت ، سمپلر در حالت استراحت است. بدون اینکه مستقیماً به نوک آن دست بزنید ، یک پیپت را بر روی سمپلر قرار دهید.
موقعیت 2 : در این حالت ، پیستون تا اولین توقف فشرده می شود. برای استنشاق مایع در نوک ، پیستون را تا اولین توقف فشار دهید. نوک پیپت را به صورت عمودی در مایع غوطه ور کنید.
پیستون را آزاد کنید در حالی که نوک غوطه ور است ، آهسته پیستون را آزاد کنید. مایع به درون نوک پیپت آسپیراسیون می شود.
مایع در نوک پیپت به عنوان حجم سمپلر از پیش تعیین شده پر می شود.
موقعیت 3 : پیستون را فشار دهید برای پخش مایعات ، نوک آن را بر روی دیواره داخلی ظرف گیرنده با یک زاویه شیب دار قرار دهید.
آهسته پیستون را به اولین ایستگاه فشار دهید تا مایع پخش شود.
برای تخلیه کامل نوک پیستون ، ایستگاه دوم را فشار دهید.
هنگام بیرون آمدن نوک از رگ ، نوک آن را روی دیواره داخلی پاک کنید.

برخی از سمپلر ها حجم ثابت مایع را تحویل می دهند. با این حال ، اکثر آنها با تنظیم میزان متغیر قابل تنظیم هستند. سمپلر با حجم متغیر با دامنه های مختلف و محدوده های بالا و پایین اندازه گیری ارائه می شود. در چنین مواردی ، درصد خطا ممکن است در هر مایع اندازه گیری شده متفاوت باشد. تلاش برای توزیع کمتر از مقدار پایین دامنه ، منجر به اندازه گیری های نادرست مایع می شود ، جایی که تلاش برای پخش بیش از محدوده فوقانی ، نوک آن را کاملاً پر می کند و اجازه می دهد مایع وارد بدن پیپت شود.

تمیز کردن  سمپلر

مراقبت و نگهداری از سمپلر یک روال مهم در آزمایشگاه ها است. اجرای یک برنامه نگهداری مناسب می تواند هزینه خرید جدید این تجهیزات گران قیمت را کاهش دهد. تمیز کردن میکروپیپت به زمان ، تمرکز و تمرین نیاز دارد. در غیر این صورت سمپلر آسیب می بیند. بنابراین ، مهم است که هنگام تمیز کردن ، میکرو پیپت را با دقت کنترل کنید. در زیر یک راهنمای جامع برای تمیز کردن صحیح سمپلر ها آورده شده است.

تمیز کردن خارجی: بیشتر سمپلر ها را می توان با مواد تمیز کننده آزمایشگاهی ، صابون یا الکل از خارج تمیز کرد. برای اطمینان از استریل کامل ، بگذارید محلول تمیز کننده به مدت 10-15 دقیقه روی سمپلر بماند قبل از پاک کردن.

تمیز کردن داخلی: تمیز کردن فضای داخلی سمپلر می تواند زمان بیشتری داشته باشد زیرا به جداسازی کامل نیاز دارد. همچنین ، بسته به مایع استفاده شده در نمونه برداری ، هر قسمت از سمپلر باید به درستی تمیز شود.
– برای جهت خاص سمپلر به دفترچه راهنما مراجعه کنید
– از یک سواب پنبه با محلول تمیز کننده و آب مقطر استفاده کنید
– پیستون ها را با روغنی که هنگام خرید تهیه شده کمی چرب کنید
– تمام قطعات را دوباره جمع کرده و بررسی کنید تا از عملکرد روان سمپلر اطمینان حاصل کنید


تجهیزات آزمایشگاهی سلیمان تجهیز وارد کننده اصلی انواع سمپلر آزمایشگاهی متغییر و قابل اتوکلاو در ایران

جهت آشنایی با نحوه خرید سمپلر و همچنین دریافت قیمت سمپلر با ما تماس بگیرید

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *